۳ دستاورد وبلاگ نویسی روزانه + فیلم مصاحبه اولین وبلاگ نویس ایرانی

یکی از توصیه‌هایی که همواره درزمینه توسعه فردی تأکید زیادی بر آن می‌شود، وبلاگ نویسی روزانه است. البته من قبلاً هم مطالب متعددی در مورد این موضوع نوشته‌ام؛ اما با توجه به اینکه خودم در ابتدای راه وبلاگ نویسی هستم، دوست دارم به‌صورت مرتب یافته‌هایم را در این مورد با شما به اشتراک بگذارم.

افراد باتجربه درزمینه وبلاگ نویسی که در این زمینه به موفقیت‌هایی هم دست‌یافته‌اند، اصرار دارند که وبلاگ نویسی به‌صورت روزانه انجام شود. چون معتقدند که در این حالت می‌توان بیشترین دستاورد و نتیجه را از انجام این کار کسب کرد.

اولین و مهم‌ترین نتیجه وبلاگ نویسی روزانه، تقویت مهارت نویسندگی است. البته شاید گفته شود که در صورت انجام ندادن وبلاگ نویسی به‌صورت روزانه هم این مهارت تقویت خواهد شد ولی تمرینات نویسندگی در صورتی به بهترین نتایج ختم خواهند شد که به‌صورت روزانه و جدی انجام شده و به یک عادت همیشگی تبدیل شوند.

علاوه بر تقویت مهارت نویسندگی، وبلاگ نویسی روزانه باعث می‌شود که ما سه دستاورد مهم داشته باشیم که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهم داد.

۱. مرور مطالب مرتبط با موضوع در فضای وب

وقتی تصمیم می‌گیریم که در مورد یک موضوع خاص پستی برای وبلاگمان بنویسیم، معمولاً اولین کاری که انجام می‌دهیم جستجو در فضای وب در مورد آن موضوع است.

طبیعتاً باید با سایر نوشته‌ها و موضوعات منتشرشده در فضای وب آشنا باشیم تا بتوانیم پست کاملی منتشر کنیم که برای خوانندگان مفید بوده و آن‌ها را ترغیب به مطالعه کند.

این کار باعث می‌شود ما هرروز با دانش، نظرات و دیدگاه‌های افراد مطرح و صاحب‌نظر در یک زمینه خاص آشنا شویم. بعد از مدتی، وبلاگ نویسی روزانه و منظم باعث خواهد شد آگاهی و دانش قابل‌توجهی در زمینه‌های مختلف نصیب ما شود.

۲. دسته‌بندی ذهنی بهتر افکار و نظرات شخصی

وقتی‌که ما شروع به نوشتن نظرات، دیدگاه‌ها و افکار شخصی در مورد یک موضوع خاص می‌کنیم، با این کار به داشته‌های ذهنی خودمان نظم داده و آن‌ها را طبقه‌بندی می‌کنیم. این کار در بلندمدت باعث می‌شود ما در زمینه‌های تخصصی مختلف دارای افکار و ذهنیاتی دسته‌بندی‌شده و منظم باشیم. با این کار به‌مرور به فردی صاحب‌نظر در زمینه‌های مختلف تبدیل خواهیم شد.

۳. بیان احساسات و همدلی با مخاطبان

وقتی‌که ما در مورد موضوع خاصی می‌نویسیم، در خلال نوشته‌ها، خاطرات و تجربیات شخصی را هم در خصوص آن موضوع خاص نوشته و با مخاطبان به اشتراک می‌گذاریم.

این کار باعث یادآوری خاطرات و تجربیات قبلی و همچنین بیان احساساتمان می‌شود که حس خوبی با خود به همراه خواهد داشت.

پی‌نوشت: امروز یک فیلم شش‌دقیقه‌ای از مصاحبه با اولین وبلاگ نویس ایرانی دیدم که باوجود قدیمی بودن نکات جالبی در آن مطرح شده بود. در ادامه می‌توانید این فیلم را هم ببینید.

 

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

۱۲ زمینه توسعه فردی با وبلاگ نویسی

میکروبلاگینگ چیست؟

۱۲ عادت وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای

۴اقدام ساده برای دیده شدن پست‌های وبلاگ + سخنرانی درمورد اهمیت فعالیت آنلاین

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *