معرفی کتاب «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟»

در ادامه‌ی سلسله پست‌های کتابخوانی، این بار کتابی از آقای شاهین کلانتری معرفی می‌کنیم. موضوع و محتوای این کتاب بی ارتباط با موضوع اصلی این وبلاگ که تولید محتوا می‌باشد، نیست. روزهای آخر سال 1396 بود که کتاب جدید آقای شاهین کلانتری با عنوان «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» به چاپ رسید و از آن رونمایی شد.

 

در ادامه‌ی سلسله پست‌های کتابخوانی، این بار کتابی از آقای شاهین کلانتری معرفی می‌کنیم. موضوع و محتوای این کتاب بی ارتباط با موضوع اصلی این وبلاگ که تولید محتوا می‌باشد، نیست. روزهای آخر سال 1396 بود که کتاب جدید آقای شاهین کلانتری با عنوان «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» به چاپ رسید و از آن رونمایی شد.

 

در ادامه‌ی سلسله پست‌های کتابخوانی، این بار کتابی از آقای شاهین کلانتری معرفی می‌کنم. محتوای این کتاب بی ارتباط با موضوع اصلی این وبلاگ که تولید محتوا می‌باشد، نیست.

روزهای آخر سال ۱۳۹۶ بود که کتاب جدید آقای شاهین کلانتری با عنوان «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» به چاپ رسید و از آن رونمایی شد.

 

پست مرتبط: معرفی کتاب «برای نویسنده شدن»

 

درباره نویسنده

شاهین کلانتری همانطور که در وبسایتش گفته به عنوان «استراتژیست محتوا» فعالیت می‌کند و در حال حاضر هم مسئولیت مدرسه نویسندگی را بر عهده دارد. علاقه اصلی او نویسندگی آنلاین و فعالیت در حوزه کتاب‌های غیرداستانی می‌باشد.

آقای کلانتری از سال ۱۳۸۴ به عنوان روزنامه‌نگار و کارتونیست فعالیت کرده و سردبیر و دبیر چندین نشریه سراسری بوده است و علاوه بر کسب جوایز داخلی و خارجی، مسئولیت برگزاری چندین جشنواره ملی و بین‌المللی کارتون و کاریکاتور را به عهده داشته‌ است؛ و مدتی هم سردبیر و مجری برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع طنز و کاریکاتور بوده‌ است.

یکی از اهداف اصلی شاهین کلانتری در وب‌سایت خود ارتباط دادن نویسندگی با توسعه فردی است که در این مسیر موفق بوده و دوره‌ها و کلاس‌های متعددی نیز در این زمینه برگزار کرده است.

شما می‌توانید از طریق تلگرام، اینستاگرام و توئیتر پیگیر فعالیت‌ها و محتواهای تولیدی شاهین کلانتری باشید.

نویسنده در ادامه فعالیتهای خود در زمینه تولید محتوا، نویسندگی و توسعه فردی، کتاب «چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟» را منتشر و روانه بازار کرده است.

 

پست مرتبط: معرفی کتاب «بهتر بنویسیم»

 

طرح جلد، فونت و صفحه‌آرایی کتاب

جلد کتاب بسیار خلاقانه و زیبا طراحی شده است که هر خواننده‌ای را ترغیب به مطالعه آن می‌کند. مهمتر از طراحی جلد کتاب عنوان آن می‌باشد که به نوعی برخلاف آموخته‌های ما در زندگی‌مان می‌باشد و این موضوع باعث شد که من در اولین فرصت و با اشتیاق فراوان کتاب را مطالعه کنم.

وقتی که کتاب را ورق می‌زنیم، صفحه آرایی زیبا و فونت خوانای آن به همراه جملات قصار بزرگان در زمینه سخن گفتن، لذت مطالعه را دوچندان می‌کند.

 

پست مرتبط: چگونه یک نویسنده خوب شویم؟

 

موضوع اصلی کتاب

موضوع اصلی کتاب همانطور که از عنوان آن نیز مشخص است در زمینه حرف زدن می‌باشد. البته این کتاب بر اساس یک ایده نو و بسیار جذاب که از طرف نویسنده مطرح شده است، هر کسی را ترغیب به زیاد حرف زدن می‌کند. زیاد حرف زدنی که در نهایت به توسعه و پیشرفت فردی منتهی می‌شود.

بنا به نوشته کتاب، زیاد حرف زدن تاثیرات مثبت چشمگیری در روند موفقیت در زندگی فردی دارد که خود نویسنده با رعایت اصول و نکات گفته شده در کتاب توانسته‌ تاثیرات روحی، حسی، رابطه‌ای، شغلی، انگیزشی و فکری مطلوبی در زندگی خود به وجود بیاورد و آن را وسیله‌ای برای توسعه فردی خود قرار دهد.

جالب است که نویسنده در بخشی از کتاب هشداری به خوانندگان خود می‌دهد و آن اینکه به دلیل انجام تمرینات کتاب احتمال دارد در بعضی روزها از شدت پرحرفی تا مرز بی‌هوش شدن پیش بروید.

 

پست مرتبط: ۷ توصیه برای نویسندگی موفق

 

ساختار کتاب

کتاب شامل دو بخش اصلی می‌باشد. در بخش اول با تاثیر شگفت‌انگیز زیاد سخن گفتن و در بخش دوم با ایده‌هایی دست اول و خلاقانه برای بیشتر و بهتر حرف زدن آشنا می‌شوید.

در این کتاب تمام ایده‌ها به ساده‌ترین روش ممکن گفته شده است. در پایان آن و با انجام تمرینات توصیه شده، قدرت برگزاری فی‌البداهه بهترین جلسات و سخنرانی‌ها را پیدا خواهید کرد.

 

پست مرتبط: معرفی کتاب مارک دوپلو

 

گزیده‌ای از بخش‌های مختلف کتاب

در این بخش جملات و پاراگراف‌هایی از کتاب نقل می‌کنم.

وقتی برای اولین بار به قدرت حرف زدن پی بردم، فکر نمی‌کردم ظرف مدت کوتاهی فقط با حرف زدن، نظم، اشتیاق، خلاقیت، اراده و قدرت خودم را به نحو شگفت‌انگیزی افزایش بدهم.

پنداری در حرف زدن نیرویی جادویی نهفته است که ایده‌های مخفی ذهن را بیرون می‌کشد؛ مثل مرتاض فلوت‌زنی که با نوای ساز، قصد بیرون کشیدن مار را از توی سبد دارد.

انگار حرف زدن باعث تحریک ذهن برای کشف فرصت‌های پنهان می‌شود.

هنر خوب حرف زدن باعث می‌شود سؤال‌هایی بپرسیم که به گفتگوی بهتری راه بدهند. اگر به آدم خوش‌سخنی تبدیل بشویم یکی از لذت‌ها و دلگرمی‌های دوستان ما می‌تواند نشستن پای حرفهایمان باشد. خیلی از اوقات ما دوست داریم فقط بشنویم، اگر قرار است که فقط هنر گوش دادن را یاد بگیریم پس چه کسی حرف بزند؟

گوش دادن متضاد صحبت کردن نیست، منتظر ماندن، متضاد آن است. این که وقتی طرف مقابل حرف می‌زند فقط به جواب‌هایی که می‌خواهیم بدهیم فکر کنیم.

حرف زدن باعث می‌شود سریع‌تر و دقیق‌تر به بیسوادی و کمبود دانش و اطلاعات خودمان پی ببریم.

من فکر می‌کنم حرف نزدن به بهانۀ اینکه شنوندۀ خوبی هستیم، و توجیه اینکه پرحرفی کار احمق‌هاست، استراتژی مناسبی نیست. خوب حرف زدن را که آموختیم، می‌توانیم با اعتمادبه‌نفس بیشتری سکوت کنیم.

 

پست مرتبط: خلاصه‌ای متفاوت از کتاب ۷ عادت مردمان مؤثر

 

خرید کتاب

ناشر کتاب انتشارات کلید آموزش می‌باشد که این کتاب ۵۲ صفحه‌ای را به چاپ رسانده است.

این کتاب را می‌توانید با قیمت ۹۰۰۰ تومان به صورت حضوری یا اینترنتی از کتابفروشی جیحون تهیه کنید.

 

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *