۶ مزیت راه‌اندازی کسب و کار براساس برند شخصی + سخنرانی تد درمورد عامل اصلی موفقیت استارت آپ‌ها

کسب و کار براساس برند شخصی

یکی از سؤال‌هایی که همواره مطرح می‌شود این است که اول برند شخصی‌مان را بسازیم یا اول کسب‌وکار خودمان را راه‌اندازی کنیم؟

کسب‌وکارها همیشه در حال تغییر و دگرگونی هستند ولی افراد دارای یک هویت و شخصیت مستقل و ثابت هستند. با توجه به این موضوع بهتر است کسب‌وکار حول برند شخصی شکل بگیرد و سرمایه‌گذاری اصلی بر روی ساخت برند شخصی انجام شود تا جایگاه و اعتبار کسب‌شده قابلیت بهره‌برداری بیشتری داشته باشد.

ساخت کسب و کار براساس برند شخصی مزایای متعددی دارد که در اینجا سعی می‌کنم به برخی از آن‌ها اشاره‌کنم.

 

پست مرتبط: توسعه برند شخصی با وبلاگ نویسی

 

۱. جلب اعتماد مشتریان

اصولاً افراد به شخص بیشتر اعتماد می‌کنند تا به یک شرکت یا سازمان. در صورت ایجاد یک کسب و کار براساس برند شخصی، برقراری ارتباط و جلب اعتماد و فروش محصول به مخاطبان بسیار راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

 

۲. برقراری ارتباط بهتر و بیشتر با رسانه‌ها

رسانه‌ها با توجه به درخواست مخاطبانشان معمولاً به دنبال افراد موفق و متخصص در زمینه‌های گوناگون هستند.

با ایجاد کسب و کار براساس برند شخصی، با سهولت بیشتری می‌توان با رسانه‌ها ارتباط برقرار کرده و در میان محتوای تولیدی آن‌ها جایگاه خوبی کسب کرد.

 

پست مرتبط: راه‌اندازی کسب و کار با بازاریابی محتوا

 

۳. سهولت ایجاد ارتباطات با مخاطبان

وقتی شما برند شخصی خودتان را دارا باشید، مخاطبان به‌راحتی می‌توانند در مورد شخصیت، تخصص، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان اطلاعات به دست بیاورند.

آن‌ها می‌دانند که شما چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کرده و مشکلاتشان را حل کنید و بنابراین بر این اساس به دنبال ارتباط با شما خواهند بود.

 

۴. امکان جذب مشتریان بیشتر

وقتی‌که برند شخصی خودتان را در یک گوشه تخصصی بازار بسازید و به‌عنوان یک متخصص در یک زمینه خاص مطرح شوید، مشتریان نیز بر اساس شناختی که از تخصص و جایگاه شما دارند برای خرید خدمات و یا محصولات به شما مراجعه خواهند کرد.

این رویه علاوه بر اینکه باعث تقویت کسب‌وکار شما می‌شود بلکه برند شخصی شما را هر چه بیشتر توسعه خواهد داد.

 

پست مرتبط: روش‌های کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی و تولید محتوا

 

۵. قابلیت پیشنهاد قیمت‌های بالاتر

درصورتی‌که شما یک برند شخصی معروف و شناخته‌شده داشته باشید، می‌توانید خدمات و محصولاتتان را با قیمت‌های بالاتری نسبت به میانگین قیمت بازار عرضه کنید.

با توجه به رقابت بالا و تنوع خدمات و محصولات موجود در بازار، این برند شخصی شماست که موجب ایجاد تمایز و ترغیب مشتریان به خرید از محصولات و خدمات عرضه‌شده توسط شما می‌شود.

 

۶. ماندگاری برند و تنوع کسب‌وکار

با گذشت زمان احتمال دارد کسب‌وکار شما تغییر کند و یا علاقه‌مند به فعالیت در زمینه‌های دیگر باشید. با راه‌اندازی کسب و کار براساس برند شخصی، شما قادر خواهید بود به‌راحتی اعتبار خودتان را حفظ کرده و کسب‌وکار جدید را بر اساس اعتبار قبلی توسعه دهید.

درصورتی‌که شما یک برند شخصی قوی داشته باشید، در صورت توسعه کسب‌وکار یا تغییر صنعت یا حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید با تولید محتوای مفید و کاربردی در آن زمینه، دوباره و با سهولت بیشتر شبکه‌های ارتباطی جدیدی بسازید و به مقبولیت در آن صنعت یا حوزه دست پیدا کنید.

 

پست مرتبط: چرا باید محتوای رایگان تولید کنیم؟

 

مهم‌ترین عامل موفقیت استارت آپ‌ها

در ادامه می‌توانید یک ویدئوی سخنرانی تد را مشاهده کنید که در آن در مورد عوامل مختلف و تأثیرگذار در موفقیت استارت آپ‌ها توضیح داده می‌شود و سپس بر اساس آمار و ارقام و تحقیقات انجام‌شده، اصلی‌ترین عامل معرفی می‌شود.

پست مرتبط: تد چیست ؟ (همه چیز درباره کنفرانس های تد)

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *