اولین شرط دستیابی به اهداف

دستیابی به اهداف

دستیابی به اهداف

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب می‌نویسد:

شما چیزی را بخواهید که بدانید چرا آن را می‌خواهید وگرنه خیلی زود تسلیم می‌شوید.

یکی از مهم‌ترین مراحل دستیابی به هدف و شاید مهم‌ترین مرحله آن، همان گام اول و انتخاب هدف است. در هنگام گزینش هدف، علت و دلیل اصلی آن انتخاب هم تعیین می‌شود.

ما در زندگی روزمره خود نیز وقتی می‌خواهیم به سمت مقصدی حرکت کنیم، درصورتی‌که موقعیت جغرافیایی دقیق مقصد معلوم نباشد و دلیل رفتن به آن محل را ندانیم، مطمئناً هیچ حرکتی نخواهیم کرد و حتی اگر حرکتی هم بکنیم، در میانه مسیر سردرگم شده و از ادامه مسیر منصرف خواهیم شد.

مسیر دستیابی به اهداف نیز چنین شرایطی دارد. در ابتدای کار لازم است هدف اصلی و دلیل دستیابی به آن را بدانیم تا در خصوص نحوه حرکت در مسیر، زمان‌بندی و ابزارهای موردنیاز برای گذر موفقیت‌آمیز از آن راه، تصمیم بگیریم.

دلایل علاقه ما به آن هدف و دستاوردهای حاصل از آن، انگیزه و محرک اصلی ما در این مسیر هستند که همچون سوختی برای ماشین عمل می‌کنند که در نبودشان، قادر نخواهیم بود حرکتی بکنیم و تلاشی را به انجام برسانیم.

به همین منظور است که همواره توصیه‌شده اهداف و همچنین دلایل و انگیزه‌های ما برای دستیابی به آن‌ها به‌صورت کامل مکتوب شده و توصیف رؤیاها و دستاوردهای اصلی حاصل از آن اهداف نوشته شوند تا بهتر و بیشتر در ذهن ما ماندگار شوند. این کار باعث تلاش مداوم و مضاعف ما برای حرکت هر چه‌بهتر در مسیر خواهد شد.

همچنین نوشتن یک‌باره اهداف کافی نیست بلکه لازم است این لیست و توصیفات آن همواره مورد بازبینی قرارگرفته و در طی روزها بارها و بارها بازنویسی شوند تا بتوان باثبات بیشتری به سمت آن‌ها حرکت کرد و به موفقیت‌های بزرگی دست‌یافت.

بنابراین بر اساس آنچه گفته شد، سعی کنید همواره اهدافی را در زندگی برای خودتان انتخاب کنید که بدانید آن‌ها را برای چه می‌خواهید و انگیزه و علاقه اصلی‌تان برای رسیدن به آن‌ها چیست و آیا این دستاوردها و تصویرسازی‌ها از آن‌ها در ذهنتان باعث ایجاد انگیزه کافی در وجودتان برای تحمل همه گونه سختی و مشقت در ادامه راه خواهد شد یا نه؟

مسیر حرکت به سمت هر هدف باارزشی سخت و طاقت‌فرساست. بنابراین تلاش کنید در ابتدای راه، آذوقه و سوخت کافی با خودتان به همراه داشته باشید تا این حرکت به شکستی در زندگی‌تان منجر نشود.

 

مطالب زیر را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنیم:

بهترین روش دستیابی به موفقیت

برای موفق شدن، بیش‌ازحد اعتماد نکنید

۴ مهارت ساده برای موفقیت در ارتباطات اجتماعی

اهمیت انتخاب‌ها در زندگی ما انسان‌ها

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *